دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۲۱:۲۵:۳۰
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۱/۱۹ ساعت ۱۴:۰۱
لینک کوتاه مطلب:

به مناسبت ماه مبارک رمضان؛

افتتاح نمایشگاه گروهی آثار خوشنویسی در نگارخانه مجتمع فرهنگی و هنری دهگلان

نمایشگاه گروهی آثار خوشنویسی در نگارخانه مجتمع فرهنگی و هنری دهگلان با حضور فرماندار شهرستان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان دهگلان، صبح امروز یکشنبه مورخ ۱۹ فروردین ماه، آیین افتتاحیه نمایشگاه گروهی آثار خوشنویسی با عنوان «آیات قرآنی» به مناسبت ماه مبارک رمضان با حضور فرماندار شهرستان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس انجمن خوشنویسان شهرستان و جمعی از مسئولان و هنرمندان خوشنویس شهرستان در محل نگارخانه مجتمع فرهنگی و هنری برگزار شد.

دکتر معتصمی فرماندار شهرستان در آیین افتتاحیه این نمایشگاه عنوان داشتند: این نمایشگاه را باید به فال نیک گرفت زیرا خوشنویسی پیشینه زیادی در کشور ما دارد و می‌توان گفت خوشنویسی و نگارگری جزء هنر‌های سنتی و ارکان اساسی هنر می باشد؛ بنابراین باید به این هنر توجه بیشتری کرد و بدان بهای زیاد داد، چون با مضامین قرآنی، ارزشی و ادبی آمیخته است. به بیان ساده‌تر می‌توان گفت خوشنویسی تاثیر زیادی بر روی مخاطبان خود می‌گذارد.

در این نمایشگاه آثار ارزشمندی از هنرمندان مطرح خوشنویسی شهرستان در قالب خط نستعلیق، خط معلا، سیاه مشق، چلیپا و کتابت به نمایش گذاشته شده است.

شایان ذکر است نمایشگاه مذکور از تاریخ ۱۹ فروردین ماه به مدت یک هفته از ساعت ۰۸:۰۰ صبح تا ۱۴:۰۰ ظهر در محل نگارخانه مجتمع فرهنگی و هنری دهگلان دایر می باشد.

  

۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۳