پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۰:۴۱:۵۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۳/۲۰ ساعت ۱۶:۱۹
لینک کوتاه مطلب:

اولین جلسه کار گروه سلامت و امنیت غذایی و کارگروه مداخلات ارتقاء سلامت شهرستان دهگلان برگزار شد.

اولین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی و کارگروه مداخلات ارتقاء سلامت شهرستان به ریاست فرماندار و با حضور اعضای کارگروه سلامت در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی فرمانداری شهرستان دهگلان، صبح امروز اولین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی و کارگروه مداخلات ارتقاء سلامت شهرستان به ریاست فرماندار و با حضور اعضای کارگروه سلامت و کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان، در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید.

در این جلسه فرماندار شهرستان ضمن تشکر و قدردانی از حضور مدعوین حاضر در جلسه گفتند: جلسه سلامت و امنیت غذایی یکی از مهم‌ترین جلسات در جهت حفظ، ارتقا سلامت و بهبود کیفیت زندگی شهروندان می باشد. ایشان با اشاره به اهمیت نظارت های مداوم بر لزوم افزایش گشت های نظارتی و برخورد قاطع و قانونی در حوزه اصناف و بازار، مراکز تهیه غذا و رستوران ها، پارک ها، خبازی ها و … تأکید کرد و افزود: در اجرای برنامه‌ها و گشت‌های نظارتی سلامت و امنیت غذایی شهروندان می بایست بعنوان مهم‌ترین اولویت به آن توجه جدی شود و برای حفظ سلامت عمومی با هر گونه تخلفات برخورد قاطع صورت پذیرد. وی در ادامه نسبت به اجرای کامل مصوبات این کارگروه در اسرع وقت، ارائه پیشنهادات کاربردی و همچنین حضور مسئولین در جلسه و مقابله با ترک فعل و وظایف قانونی مسئولان و مدیران و نظارت و پیگیری تاکید نمودند.

مریدی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیز به قرائت پیگیری مصوبات کار گروه گذشته و پیگیری دستگاه های متولی در خصوص ساماندهی جایگاه زباله شهری و روستایی، اتلاف سگ های ولگرد، ساماندهی وضعیت سرویس های بهداشتی و … پرداخت.

در این جلسه موضوع اتلاف سگ های ولگرد و بلاصاحب، به عنوان یک مطالبه عمومی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر گردید شهرداران و دهیاران و دستگاه های متولی اقدامات لازم را جهت رفع این معضل انجام نمایند.

همچنین در این نشست اعضای کارگروه ضمن ارائه گزارشی از عملکردهای خود در راستای مصوبات جلسات قبل، پیرامون وظایف خود به بیان راهکارها، پیشنهادات و نکته نظرات خود پرداختند و مصوباتی برای اجرا در حوزه شهر ها و روستاها به اعضاء ابلاغ گردید.

کلرزنی و رفع نواقصات مجتمع های آبرسانی روستایی، آلودگی شیمیایی آب در تعدادی از روستاها و رفع مشکل آب شرب، ساماندهی و مدیریت جایگاه زباله شهری و روستایی، تعیین جایگاه فضولات حیوانی در روستاها، ارائه گزارش بیماری‌های واگیر و مشترک بین انسان و دام، از مهم‌ترین موضوعات مورد بحث در این جلسه بود.

 

 

 

۲۰ خردادماه ۱۴۰۲