جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , ۱۱:۴۴:۴۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۱۲/۷ ساعت ۱۷:۱۰
لینک کوتاه مطلب:

برگزاری جلسه بررسی طرح احداث کارخانه ذوب آهن در دهگلان

جلسه بررسی طرح احداث کارخانه ذوب آهن در دهگلان به ریاست دکتر قادرزاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان و با حضور فرماندار دهگلان و مسئولین استانی در استانداری کردستان برگزار شد.

با درایت و حمایت دلسوزانه دکتر زارعی کوشا استاندار، پیگیری‌های فرماندار شهرستان دهگلان و انعقاد تفاهم نامه با شرکت ذوب آهن اصفهان، احداث کارخانه کنسانتره سنگ آهن در شهرستان دهگلان با اشتغالزایی حداقل ۳۸۶ نفر اجرایی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان دهگلان، در پی انعقاد تفاهم نامه استانداری کردستان با کارخانه ذوب آهن اصفهان در اردیبهشت ماه سال جاری و دستور و حمایت استاندار، جلسه ای در روز یکشنبه مورخ ۷ اسفند ماه به ریاست قادرزاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان و با حضور فرماندار دهگلان، مدیر کل حمایت از سرمایه گذاری، مدیران محترم ادارات کل صمت، امور اقتصادی، منابع طبیعی و آبخیزداری، حفاظت محیط زیست، توزیع برق، گازرسانی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، منابع آب و نمایندگان کارخانه ذوب آهن اصفهان، در محل استانداری کردستان برگزار شد. در این نشست مقرر شد طرح کارخانه ذوب آهن دهگلان با اعتباری بیش از ۳هزار میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۷۰ هکتار در روستاهای دولت آباد و چشمه دراز شهرستان دهگلان، کارخانه تولید کنسانتره سنگ آهن با مشارکت کارخانه ذوب آهن اصفهان احداث شود.

این طرح یکی از مهمترین طرح های تاثیرگذار استان و شهرستان خواهد بود که نقش بسزایی در توسعه اقتصادی و اشتغال، رونق تولید و صادرات سنگ آهن دارد و اشتغالزایی برای حداقل ۳۸۶ نفر را به همراه خواهد داشت.

 

۷ اسفندماه ۱۴۰۱