شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۷:۵۹:۱۲
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۱۲/۲۷ ساعت ۱۷:۴۳
لینک کوتاه مطلب:

سلامت و شفافیت مالی رویکرد اصلی مدیریت اجرایی استان است /دستگاه‌های نظارتی مشاور امین مدیران اجرایی باشند

استاندار کردستان سلامت و شفافیت مالی را رویکرد اصلی مدیریت اجرایی استان عنوان کرد و عملکرد شفاف مدیران دستگاه‌های اجرایی را باعث افزایش اعتماد و امید مردم به نظام دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، دکتر اسماعیل زارعی کوشا در جلسه عمومی دیوان محاسبات استان کردستان با بیان اینکه ما معتقد به صحت و شفافیت علنی هستیم، گفت: مدیران ممکن است کار خود را کاملا به درستی انجام دهند اما باید این عملکرد برای قضاوت به صورت شفاف و روشن در اختیار مردم و نخبگان قرار گیرد.

وی افزود: ارائه شفاف آمار، اطلاعات و مبانی تصمیمات اتخاذ شده در دستگاه های اجرایی می‌تواند تا حدود زیادی اعتماد آسیب دیده مردم را ترمیم کند‌و به همین دلیل باید این مهم در اولویت قرار گیرد.

دکتر زارعی کوشا انتخاب شعار “دیوان فناورانه مردم پایه ” برای فعالیت های دیوان محاسبات را شایسته عنوان کرد و گفت: دستگاه‌های نظارتی و اجرایی باید هماهنگ و همسو و در یک تعامل دو طرفه حرکت کنند و از نگاه بخشی بپرهیزند.

وی اضافه کرد: بی گمان تعامل میان دستگاه‌های نظارتی و ادارت علاوه بر جلوگیری از اتلاف منابع و اعتبارات در جلوگیری از فساد نقش حائز اهمیتی دارد.

استاندار کردستان وجود دولت و مجلس همراه و همسو را از نقاط قوت دوره پیش رو نام برد و اظهار کرد: تاکید رئیس جمهور محترم همواره بر مبارزه با فساد در دستگاه‌های اجرایی بوده و باید کاری کرد که با فساد در خود سیستم اجرایی مقابله شود و کار به محاکم قضایی نرسد.

وی افزود: دیوان محاسبات و دیگر دستگاه‌های نظارتی با رویکرد بالغانه و موثر سیستم اداری و اجرایی استان را کمک می کنند تا خدمت رسانی بهتری به مردم انجام شود.

وی همچنین به مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز تاکید کرد تا از راهنمایی و مشاوره‌ دستگاه‌های نظارتی بهره بگیرند و آنان را همچون مشاورانی امین در پیشبرد امور مد نظر داشته باشند.

زارعی کوشا در ادامه سخنان خود فساد را صرفا مربوط به مسائل مالی ندانست و گفت: گاهی ممکن است بی انضباطی و بی مبالاتی یک مدیر و اتخاذ یک تصمیم نادرست موجب فرصت سوزی شود و بر محرومیت بیشتر استان بیفزاید، کما اینکه در گذشته از این دست موارد را بسیار شاهد بوده‌ایم.

استاندار کردستان ابراز امیدواری کرد با تعاملی که میان دستگاه‌های نظارتی و اجرایی وجود دارد شاهد جبران عقب ماندگی ها و توسعه و پیشرفت روز افزون کردستان باشیم.

در ابتدای این نشست مقیاسی مدیرکل دیوان محاسبات کردستان، گزارشی از مهمترین فعالیت و اقدامات صورت گرفته در استان را ارائه نمود.