جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , ۱۵:۴۱:۱۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۴/۲۳ ساعت ۱۷:۱۵
لینک کوتاه مطلب:

انقلاب آب در کردستان اتفاق افتادە است /مردم کردستان در دو سال آیندە حلاوت آب را خواهند چشید

استاندار کردستان بە صراحت گفت با اقدامات انجام شده در استان می‌توان ادعا کرد که در بخش آب انقلاب انقلاب صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ بهمن مرادنیا درمراسم  شروع عملیات اجرایی آبرسانی از سد قوچم به شهرهای قروه و دهگلان که با حضور مدیر عامل توسعه منابع آب و نیروی ایران و جمعی از مسئولان استانی  برگزار شد، گفت؛مردم استان همواره از اینکه آب دارند و خود از آن بهره مند نیستند گله مند بودند  که ما تلاش کردیم با کارهای بزرگ در این حوزه این نقص را جبران کنیم.

وی اضافه کرد: با انتقال آب از سد آزاد به سنندج و  شهرهای قروه و دهگلان و و همچنین انتقال آب سد ژاوه به سد سورال می‌توان مدعی شد که در بخش آب استان در این دولت انقلابی صورت گرفته است.

مرادنیا  افزود: در روزهای آینده نیز عملیات اجرایی انتقال آب از سد سیازاخ دیواندره به شهرهای بیجار و حسن آباد یاسوکند آغاز خواهد شد.

استاندار کردستان با بیان اینکه تلاش کردیم اعتبارات مورد نیاز طرح‌های آبی استان را از هر راه ممکن تامین کنیم، گفت: بی گمان مردم استان کردستان طی دو سال آینده حلاوت و شیرینی دسترسی به آب سالم و با کیفیت را خواهند چشید و کشاورزی نیز رونق بیشتری خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: از محل سد آزاد چهار هزار و ۳۰۰ هکتار باغ مثمر در سنندج و حسین آباد ایجاد می شود کە نقش چشمگیری در افزایش تولید و اشتغال خواهد داشت.

مرادنیا در بخش دیگری از سخنان خود بە پیگیری های انجام شدە برای سد ژاوە نیز گفت: ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای فاز اول سد ژاوە نیاز است کە آن را تامین خواهیم کرد.

استاندار کردستان تاکید کرد کە ارتباط بسیار نزدیکی میان شرکت آب و نیروی ایران و استان وجود داردو  تلاش ما این است از این فرصت نهایت بهرە رابرای اتمام پروژە های حوزە آب ببریم.

برای رساندن آب سد آزاد بە سود قوچم در دو فاز هزار و ٦۰۰ میلیارد هزینە شدە و برای رساندن آب بە شهرهای قروە، دهگلان و دزج نیز بالغ بر ٦۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.